Huisstijl & strategie

Ontwikkeling van een consistente visuele identiteit die je merk versterkt.

Wat ik doe

Een sterke huisstijl is meer dan alleen een logo en kleuren. Het is de visuele vertaling van je merkidentiteit en waarden. Ik help je bij het ontwikkelen van een consistente huisstijl die je merk versterkt en herkenbaar maakt voor je doelgroep. Ook begeleid ik je bij het bepalen van de juiste strategie om je merk krachtig te positioneren in de markt. Ik werk graag samen met getalenteerde ontwerpers om je huisstijl tot leven te brengen in alle communicatiemiddelen.

Opdrachten

Rebranding Coronaplein naar PostCovid NL

Voor het Longfonds heb ik de rebranding geleid van Coronaplein naar de onafhankelijke patiëntenorganisatie PostCovidNL. Dit omvatte het laten ontwikkelen van een nieuwe stijlgids, creatie van een nieuw e-mailtemplate op basis hiervan, de migratie naar een nieuwe website-URL en de externe communicatie over de rebranding. Samen met de webbouwer en andere externe partijen zorgde ik voor een naadloze overgang voor gebruikers en dat de online vindbaarheid (SEO) goed bleef. Ik stuurde het team van collega's aan bij de implementatie van de nieuwe huisstijl en communicatiestromen.

Online Communicatiespecialist bij Diabetes.nl

Voor het platform Diabetes.nl, een samenwerking van vijf stichtingen op het gebied van diabetes, werkte ik aan de verbetering van de vindbaarheid van de website. Hiervoor maakte ik een analyse en rapport van de SEO, technische aspecten en content, en voerde ik optimalisaties door. Daarnaast deed ik voorstellen voor verbeteringen op social media, waaronder een campagne, om aanvullend de zichtbaarheid en het bereik van het platform te vergroten.

Verandercommunicatie bij het Longfonds

Voor het Longfonds heb ik gewerkt aan interne verandercommunicatie voor het project Samen Organiseren 2.0. Hierbij heb ik geholpen om organisatieveranderingen helder en effectief te communiceren naar alle medewerkers, met aandacht voor draagvlak en betrokkenheid binnen de organisatie.

Manager Online bij WildWestLand

Als Manager Online bij WildWestLand was ik verantwoordelijk voor alle online kanalen, waaronder social media platforms, website en nieuwsbrief. Ik heb analyses uitgevoerd, optimalisatieadvies gegeven en verbeteringen doorgevoerd op de kanalen. Daarnaast stelde ik contentkalenders op, gaf ik feedback op aangeleverde content, adviseerde ik over de inzet en verbetering van de social advertising en onderhield ik contact met externe partijen.

De Speld
Hersenstichting
KPN
Longfonds
innocent drinks
Diabetes.nl

Klaar om samen te werken?

Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek.

Bericht sturen