Copy & content

Heldere en aansprekende content die de boodschap krachtig overbrengt.

Wat ik doe

Goede copy en content zijn essentieel voor effectieve communicatie. Ik zorg voor copy en visuele content die aanspreekt, doelgericht is en aansluit bij de doelgroep. Altijd met oog voor online vindbaarheid. Of het nu gaat om webteksten, nieuwsbrieven, social content of advertenties.

Opdrachten

Redacteur en schrijver bij De Speld

Al meer dan 7 jaar ben ik redacteur bij de Speld en bedenk en schrijf ik satirische artikelen en content. Mijn 450+ artikelen zijn te lezen op de website en socialmediakanalen van De Speld en zijn daarnaast regelmatig verschenen in de Volkskrant, op abri's en de website van Eva Jinek. Ik heb meegeschreven aan de Speld-boeken De toekomst: het boek in 2019, de Winnende WK-gids in 2022 en De Wereld: het boek in 2024 van De Speld en de Grote Podcastlas.

Een van mijn artikelen in het wild

Een van mijn artikelen in het wild

Online Content Specialist voor het Longfonds

Gedurende 4 jaar werkte ik aan verschillende opdrachten voor het Longfonds. Als Online Content Specialist was ik eindverantwoordelijk voor de nieuwsbrieven, socialmediakanalen en website-content. Ik maakte de planningen voor de uitingen op alle kanalen en voor alle doelgroepen. Ik schreef copy, maakte beelden, deed de e-mailmarketing en was het aanspreekpunt voor inrichting, gebruik en vragen m.b.t. het CMS (Drupal). Hierbij stuurde ik externe partijen aan en maakte ik rapportages over de resultaten en ontwikkelingen. Daarnaast heb ik de content gemaakt voor meerdere online en tv-campagnes en was ik betrokken van conceptfase tot realisatie.

Online Communicatiespecialist bij Diabetes.nl

Voor het platform Diabetes.nl, een samenwerking van vijf stichtingen op het gebied van diabetes, werkte ik aan de verbetering van de vindbaarheid van de website. Hiervoor maakte ik een analyse en rapport van de vindbaarheid (SEO), qua technische aspecten en content, en voerde ik optimalisaties door. Daarnaast deed ik voorstellen voor verbeteringen op social media, waaronder een campagne, om aanvullend de zichtbaarheid en het bereik van het platform te vergroten.

Opzetten platform Coronaplein

Voor het Longfonds heb ik in het begin van de pandemie in 2020 het platform Coronaplein.nu mede opgezet. Ik was verantwoordelijk voor het inrichten van het CMS, het maken van content, het schrijven over wetenschappelijk onderzoek, het afnemen van interviews en het optekenen van persoonlijke verhalen. In 2021 heb ik een reeks van 4 webinars volledig geproduceerd.

Coronaplein groeide uit tot een autoriteit wat Long Covid betreft en werd in 2022 bekroond met de Gouden Dutch Interactive Award in de categorie Digital for Good. Het platform met 2,7 miljoen unieke bezoekers voorzag in een grote informatiebehoefte tijdens de pandemie en bood steun aan mensen met langdurige klachten na corona.

Copywriter voor innocent drinks

Als copywriter voor innocent drinks bedenk en schrijf ik onder andere web- en social content, zorg ik voor het transcreëren van internationale content naar pakkende headlines, productnamen, reclame- en voice-overteksten voor de Nederlandse markt. Alles in de unieke tone of voice van innocent.

Copywriter voor De Speld & Partners

Voor De Speld & Partners - het reclamebureau van De Speld - heb ik gewerkt aan branded content voor merken zoals Samsung, Videoland, PostNL, bunq, Autodrop, Simyo, Bux, Zilveren Kruis en Comedy Central. De uitdaging hierbij is om de identiteit van het merk te combineren met kwalitatief hoogstaande satire die aanslaat bij de 1 miljoen maandelijkse bezoekers van De Speld.

Knowledge & Content Manager bij KPN

Als Knowledge & Content Manager bij KPN was ik jarenlang verantwoordelijk voor het schrijven en redigeren van content voor websites, alle customer journey-communicatie en kennisbanken. Ik zorgde ervoor dat alle content aansloot bij de tone of voice, huisstijl en contentrichtlijnen, en optimaliseerde teksten voor SEO. Als single point of contact bewaakte ik de consistentie in alle uitingen. Daarnaast heb ik gewerkt aan meerdere websitemigraties.

Manager Online bij WildWestLand

Als Manager Online bij WildWestLand was ik verantwoordelijk voor alle online kanalen, waaronder social media platforms, website en nieuwsbrief. Ik heb analyses uitgevoerd, optimalisatieadvies gegeven en verbeteringen doorgevoerd op de kanalen. Daarnaast stelde ik contentkalenders op, gaf ik feedback op aangeleverde content, adviseerde ik over de inzet en verbetering van de social advertising en onderhield ik contact met externe partijen.

De Speld
Hersenstichting
KPN
Longfonds
innocent drinks
Diabetes.nl

Klaar om samen te werken?

Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek.

Bericht sturen